|
Lubelskie Forum Akwarystyczno-Terrarystyczne Lubelskie Forum dla Akwarystów i Terrarystów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pavlos
Bojownik
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:07, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Może masz właśnie coś z układem podciśnienia i dlatego tak kiepsko się zbiera. Benzyniaki na małych obrotach zarówno mały moment jak i moc. Diesel już ma małych obrotach osiąga maksymalny moment obrotowy więc przy ruszaniu to diesel powinien być góra a żeby benzyniak brał diesla to trzeba go ostro piłować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flasher
Kirysek
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:10, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co Ci napisać. Znam człowieka który ma tego opla w jednym paluszku, ponieważ do niedawna miał takiego na prywatnym stanie a w dodatku jest mechanikiem właśnie od diesli i to całkiem niezłym w moim mniemaniu... tyle że do niego jest coś koło 40km z Lublina (ma swój warsztat). Na miejscu mam kilka zaprzyjaźnionych serwisów z którymi współpracuję ale chyba nikt tyle nie wie żeby szybko i bez pudła usunąć tą usterkę. Ja niestety robię dla nich tylko elektronikę.
Jeżeli więc zdecydujesz się wybrać mogę podać namiary na PW i ew. Cię umówić.
A co do elastyczności jazdy.... jak już doprowadzisz autko do stanu używalności to zawsze można mu dorzucić troszkę mocy i będzie się lepiej jeździło
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 22:22, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja nie chcę w niego inwestować jakieś przeróbki itd. Chcę żeby to jeździło. Dobrze mi się jeździło nawet małym złomkiem z silnikiem 0,8, czuć było że jak się wciska pedał to się jedzie. Jakoś inna kultura jazdy.
Daj namiar na tego speca bo ja mieszkam 30km od Lublina może w moją stronę to jest . Do innych też podeślij. Nie chcę jeździć aż coś się sypnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom.pol
Bojownik
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Looblyn / Brussel Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:23, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
no no - widze ze mamy tu specjalistow nie tylko od akwarystyki
Brawo Panowie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 22:24, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo się chwali, że mamy takich znawców i się chcą podzielić wiedzą i pomóc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pavlos
Bojownik
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:25, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli samochód z silnikiem 0.8 jeździł lepiej niż diesel 2.0 to na pewno jest z nim coś nie tak
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 22:27, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dla mnie lepiej, inni mówią, że się zbiera. Ja za niskie obroty mam i za wysoki bieg zaraz itd. Lepiej mi na benzynie jeździć i już
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pirania
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 2722
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Lublin - Tatary/ wiek 55 lata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:30, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj być akwarystą bez samochodziku to ciężko, więc temat się przyda , tym bardziej że chętnych do pomocy nie brakuje .[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 22:39, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A babie dać samochód... .
Mi ktoś przerysował wczoraj - powód do radości, dobrze że tylko zderzak.
Ja staram się dbać o auto, wszystko robić na czas, dbać a tu niestety, jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie 5kg szpachli żeby parkingowe manewry innych naprawiać.
Ostatnio zmieniony przez annnka dnia Czw 22:39, 09 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pirania
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 2722
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Lublin - Tatary/ wiek 55 lata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:58, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
No niestety bywa i tak, ja parę dni temu widziałem na środku parkingu przy carrefourze, dwa dość mocno rozbite, porządne auta - tam gdzie prędkość prawie zerowa a jednak się da , no bo jak się nie da , jak nie którzy myślą że parking przy markecie to łąka i obowiązuje ( bez prawie). Przyjechały białe czapeczki no i się zaczęło , byście się uśmieli jak się tłumaczyli , a oni ich równo tak jak by stali na rondzie pod zamkiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 23:05, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ludzie nie mają wyobraźni, jeżdżę wolno i dzięki temu kilkanaście aut na mieście zostało całych, wpychanie się z pasa do skrętu w prawo na mój pas do jazdy na wprost nawet bez migacza zdarzało się czasem i inne ciekawe manewry.
Pośpiech jest złym doradcą a każdy pędzi jak do pożaru.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pirania
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 2722
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Lublin - Tatary/ wiek 55 lata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:12, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Kierowca który wjeżdża na parking przy markecie , gdzie nie ma znaków, świateł, pasów i nie wie co ma robić , TO NIE JEST KIEROWCĄ.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 23:37, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nadaje się na trawiaste lotnisko gdzie będzie sam, na Radawiec niech jedzie, hangary zwiną i niech się uczy .
Moja otoska ma w sobie ikrę, szkoda że nic się nie uchowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kosi995
Pirania
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:35, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
No widzisz Aniu tak to jest jak się zamuli diesla, później pedał w podłogę i trzeba trochę poczekać żeby się zebrał. No, ale nazwa mówi sama za siebie, diesle to silniki wysokoprężne, trzeba go trzymać na obrotach, w przeciwieństwie do wolnossących benzynek. Co do dbania i wymieniania na czas i chłodzenia turbiny, to ważniejsze od tego jest, żeby po odpaleniu nie wrzucać od razu 1 i ruszać, jak pochodzi sobie 3 minuty to wyjdzie mu na zdrowie, przy dużych mrozach, dłużej. No, a najważniejszą rzeczą jest na zimnym silniku delikatne operowanie gazem, żeby od razu po wyjeździe z parkingu/garażu nie sprawdzać jego możliwości, to głównie szkodzi turbinie, bo olej w niej jest gęsty i to ma wpływ na pracę łopatek.
Pavlos napisałeś, że diesel osiąga przy małych obrotach maksymalny moment, nie do końca zależy ile posiada Nm. Większe silniki diesla, które mają nawet 400Nm, praktycznie już od dolnego pułapu w miarę przyspieszają, czego nie można powiedzieć, o silnikach które mają niewiele ponad 200Nm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pavlos
Bojownik
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:05, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Podobno rozgrzewanie silnika na postoju jest gorsze. Czytałem gdzieś (nie pamiętam dokładnie gdzie ale chyba w instrukcji obsługi od ojca audi), że najlepiej praktycznie od razu po odpaleniu ruszyć, pisało tam, że jest to najzdrowsze dla silnika, a poza tym jadąc silnik rozgrzewa się dużo szybciej niż podczas postoju więc krócej pracuje na zimnym silniku a co za tym idzie w nieoptymalnych warunkach.
Samochód z 400 Nm zbiera się lepiej niż z 200 ciężko by było zrobić żeby było inaczej. To tak jakby powiedzieć że 200 konny zbiera się lepiej od 100 konnego.Porównanie bez sensu. Większość diesli ile by nie miał Nm, moment maksymalny osiąga około 1900 obr/minute.
Większość diesli ma odczuwalną turbodziurę, jeśli mamy doładowany silnik benzynowy to też będzie ją czuć.
Ostatnio zmieniony przez Pavlos dnia Pią 1:06, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly841
Kirysek
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
|
Wysłany: Pią 9:42, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Może dlatego audi nie ma dobrego silnika nie mowie o starych 1.8T i 1.9tdi reszta to wielkie g... . A to ze większość diesli ma turbodziure to jakaś bzdura chyba ze biegi zmieniasz przy 1500 obr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pavlos
Bojownik
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:35, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jak zmieniasz przy wyższych obrotach to oczywiste, że tego nie czujesz bo sprężarka jest już rozkręcona i nie musisz czekać na doładowanie. Dieslem powinno się właśnie jeździć w tym zakresie gdzie sprężarka jest już rozkręcona, jednak w mieście nie do końca się tak da, i tą turbodziurę jednak czuć w jednych samochodach trochę mniej w innych trochę bardziej, wszystko zależy od tego jaką się ma turbinę i w jakim silniku jest zamontowana.
maly841 napisał: | Może dlatego audi nie ma dobrego silnika nie mowie o starych 1.8T i 1.9tdi reszta to wielkie g... . A to ze większość diesli ma turbodziure to jakaś bzdura chyba ze biegi zmieniasz przy 1500 obr. |
jak to nie ma ? a 2.0 tfsi ? 2.5 tfsi ? a 3.0tfsi? a 3.0tdi ? a 4.2 ? a 2.7t ? W Nowszych 2.0tdi też wyeliminowano problemy. Myślę że opierasz się trochę na stereotypach. Bo 2.0tdi i 2.5tdi było złe to cała reszta też jest zła. A tak jak każda marka ma lepsze i gorsze silniki. A że wymogi spalin są coraz bardziej rygorystyczne, silniki są coraz bardziej skomplikowane, jeśli coś jest bardziej skomplikowanego to musi się bardziej psuć.
Ostatnio zmieniony przez Pavlos dnia Pią 11:05, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly841
Kirysek
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
|
Wysłany: Pią 12:17, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A co dobrego w 2.0 tfsi ? To ze bierze ponad litr oleju na 1000 km tak ponad litr. 3.0 tdi to dobry silnik ? Hehe mam inne doświadczenia natomiast 3.0tfsi 4.2 i 2.7 może nie sa złe ale ile aut z nimi jeździ a i tak użytkowość jest wyższa niż w innych markach aut tej klasy. 1.4 tfsi też padaczka straszna , 2.0 tdi cr jest napełni o wiele lepszy niz na pompowtryskach ale też lubią wtryski paść tyle ze kosz wymiany jest o wiele niższy .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annnka
Pirania
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 12:43, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja widocznie nie potrafię jeździć dieslem, tylko do benzyny się nadaje.
Jeszcze zrzędzę zamiast docenić, że na głowę się nie leje i nie marznę na przystanku tylko ogrzewanie grzeje.
Ostatnio zmieniony przez annnka dnia Pią 12:44, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pavlos
Bojownik
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:10, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
maly841 napisał: | A co dobrego w 2.0 tfsi ? To ze bierze ponad litr oleju na 1000 km tak ponad litr. 3.0 tdi to dobry silnik ? Hehe mam inne doświadczenia natomiast 3.0tfsi 4.2 i 2.7 może nie sa złe ale ile aut z nimi jeździ a i tak użytkowość jest wyższa niż w innych markach aut tej klasy. 1.4 tfsi też padaczka straszna , 2.0 tdi cr jest napełni o wiele lepszy niz na pompowtryskach ale też lubią wtryski paść tyle ze kosz wymiany jest o wiele niższy . |
A co jest złego w 3.0 tdi ? I gdzie wyczytałeś o tym ponad litrze oleju na 1000 km w 2.0tfsi ? Może podaj markę która robi same dobre silniki ?
Na naszym polskim paliwie to większość nowoczesnych układów paliwowych szybko pada i na pewno silniki grupy VW nie są w tym względzie złe, bo i tak w miarę nieźle je wytrzymują. Pompowtryskiwacze można regenerować, nie trzeba kupować oryginalnych z ASO. Zobacz sobie koszty pomp w samochodach z common rail.
Właśnie w dieslach z tym grzaniem to trochę lipa w zimie Trzeba przejechać z 10 km poza miastem żeby doszło do 90 stopni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|