Forum Lubelskie Forum Akwarystyczno-Terrarystyczne Strona Główna Lubelskie Forum Akwarystyczno-Terrarystyczne
Lubelskie Forum dla Akwarystów i Terrarystów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomoc w zalożeniu krewetkarium 20l

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lubelskie Forum Akwarystyczno-Terrarystyczne Strona Główna -> Krewetki i inne skorupiaki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:24, 15 Paź 2012    Temat postu: Pomoc w zalożeniu krewetkarium 20l

Witam tak jak w temacie chcialbym zalozyc krewetkarium:)
A mianowicie moje pytanie ile musialbym kupic sadzonek hemianthus (mały heniek) a by obsaadzic akwarium o wymiarach 25x25?

Moze ktos mialby do sprzedania taka duza ilosc tej rosliny, jakies mchy ?
Czekam na wasze propozcje co do zmiany trawnika ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiewiór
Pirania



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 818
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: lbn // czechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:18, 15 Paź 2012    Temat postu:

jesli całe dno to myślę że przynajmniej dwie puszki roślin in vitro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kakteo
Krewetkomaniak
Krewetkomaniak



Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Poręba/Bursztynowa

PostWysłany: Pon 21:04, 15 Paź 2012    Temat postu:

mały heniek to ładna roślina ale zadałeś sobie pytanie czy wydołasz ze światłem? jeśli tak to spoko, możesz sadzić. czy całe dno? chyba nie, wystarczy pierwszy plan lub jego część, warto krewetką zostawić trochę miejsca na przewracanie kamyków a nawet wysypać im można część przodu/boku piaskiem (lubią w nim grzebać). potem na drugi plan jakiś korzeń/kamień (można go obsadzić czymś nisko rosnącym -mech christmas, peacock, phoenix,spiky czy nawet gałęzatka, pelia lub wgłębka) a z tyłu wysokie, drobnolistne rośliny- mogą być też mchy krzaczaste (willow, erect, creeping) lub pnące (flame, stringi). na tylnej szybie możesz tez zrobić tło z mchu, też ładnie to wygląda a krewetki maja co skubać a młode maja się gdzie chować.

tak ja urządzam swoje zbiorniki dla krewetek, ty możesz zrobić całkiem co innego, wszystko zależy od gusty i tego co się chce osiągnąć

jeśli zrobiłem błędy w nazwach mchów - przepraszam, pisałem z głowy bez weryfikacji


Ostatnio zmieniony przez kakteo dnia Pon 21:05, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:09, 15 Paź 2012    Temat postu:

Czy macie moze jakis sklep w ktoryk kupie te roslinki czy tylko pozostaje mi allegro, oczywiscie korzen juz jakis mam Smile)
A jeszcze takie pytanie ile ta roslina potrzebuje swiatla czytralem ze cos okolo 0,3-2 w/l
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kakteo
Krewetkomaniak
Krewetkomaniak



Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Poręba/Bursztynowa

PostWysłany: Pon 21:18, 15 Paź 2012    Temat postu:

mały heniek to roślina trudna w utrzymaniu - jest dość wymagająca

tu masz pierwsze lepsze informacje o niej :

Wysokość rośliny w zbiorniku: ok. 1cm. Nieprzerzedzana może stworzyć dywan o grubości 6 cm.
Temperatura: 20-28 °C
Wymagane oświetlenie: średnie i duże
pH: 6,0 - 8,0
Twardość wody: nieskrajna, raczej miękka do średnio twardej.
Nawożenie: pełne nawożenie wymagane,
CO2: wymagane
Podłoże: granulacja drobna. Roślina może rosnąć przywiązana do korzenia czy kamienia.
Szybkość wzrostu: początkowo powolne, później ekspansywne.
Trudność uprawy: średnia
Roślina o charakterze płożącym. Nie jest tak czuła na brak oświetlenia jak popularna Glossostigma. Jednak nie może rosnąć w cieniu. Musi być wystawiona bezpośrednio na działanie światła. Minimalna ilość światła, to 0,5 W/l.* Wymagane nawożenie CO2. U siebie zauważyłem, że najlepiej rośnie przy stężeniu CO2 w okolicach 25 - 30ppm. Wymagane również nawożenie makroskładnikami (N, P, K, Mg). Ilości składników makro w wodzie nie są szczególnie restrykcyjne, ale nie możemy dopuścić do sytuacji, że braknie któregoś ze składników makro. Nawożenie mikro również jest wymagane. Roślina potrzebuje nawożenia żelazem. Zauważyłem, że po dodaniu specyfiku o nazwie „kobaltosan” tempo porastania rośliny zwiększa się. Specyfik ten zawiera kobalt i mangan, które bardzo korzystnie wpływają na przyswajanie żelaza, co z kolei poprawia ogólnie wchłanianie substancji pokarmowych. „Kobaltosan” stosujemy w dawkach zalecanych przez producenta


jesteś w stanie spełnić te wymagania?
będziesz miał nawożenie CO2?


Ostatnio zmieniony przez kakteo dnia Pon 21:19, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:39, 16 Paź 2012    Temat postu:

Znaczy sie nawozenie co2 dłbym rade ale jedynie takie wlasnej konstrukcja tak zwana bimbrownie? nie mam wogole patetu jak to zaaranżowac? Jeśłi nie maly henio na tranik to co innego ? Mialem rowniez na mysli to o czym kolega wspomniał azeby kupic mech siatke i tylna szybe zaranzowac w taki sposob?Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
el_primo
Bojownik



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:42, 17 Paź 2012    Temat postu:

Mech z siatką fajna sprawa, ale długo trzeba niestety czekać, aż się ona cała zasłoni...
Bimbrownia w 20 litrach bez problemu się sprawdzi i znajdzie swoje zastosowanie. W większych litrażach już mniej Wink Na temat budowy jest wiele artykułów w sieci, dokładnie opisujących budowę- krok po kroku.
na trawnik dał bym eleocharis parvula.
Tu masz link do zdjęcia takiego trawniczka :
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:45, 17 Paź 2012    Temat postu:

No ladnie ta trawka wyglada, a masz moze taki mech z siatka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kakteo
Krewetkomaniak
Krewetkomaniak



Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Poręba/Bursztynowa

PostWysłany: Śro 16:51, 17 Paź 2012    Temat postu:

na siatkę na tło wg mnie najlepszy jest christmas, najlepiej kryje wszystkie miejsca i dobrze rośnie, wcale nie trzeba długo czekać na rozrost jego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:26, 17 Paź 2012    Temat postu:

Miales moze ta roslinke na tle? Ile musze kupic tego na 25x25 cm ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiewiór
Pirania



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 818
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: lbn // czechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:25, 17 Paź 2012    Temat postu:

u mnie maly heniek porastał swego czasu baniak o wysokości 25 cm przy 16W/ 22L brutto bez nawożenia i bez CO2 mam wrażenie ze nie jest on tak wymagającą rośliną jak mogło by sie wydawać...

Ostatnio zmieniony przez wiewiór dnia Śro 19:26, 17 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:59, 17 Paź 2012    Temat postu:

Hmm? Wkoncu niewiadomo kogo sie sluchac jedni tak (łatwa) drudzy wrecz przeciwnie? Sam juz wkoncu nie wiem ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kakteo
Krewetkomaniak
Krewetkomaniak



Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Poręba/Bursztynowa

PostWysłany: Śro 20:24, 17 Paź 2012    Temat postu:

dla mnie ta roślina jest trudna w utrzymaniu (mówię o małym heńku), nie dałem sobie z nim swego czasu rady i trawnik wymieniłem na elatine triandra (lub jakoś tak to się pisze)

jeśli chodzi o tło o wym 25x25cm to nie mam pojęcia, ja soje tło rzadko pokrywałem mchem a ten się szynko rozrastał.

weeping też się dobrze na tło nadaje, ładnie wygląda
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Profesjonalista
Gupik



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:15, 20 Paź 2012    Temat postu:

Krewetkariu powstalo,kupie jeszcze trawke i wkrotce wstawie fotki:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lubelskie Forum Akwarystyczno-Terrarystyczne Strona Główna -> Krewetki i inne skorupiaki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin